poniedziałek, 12 lipca 2010

tęczowe okna

Jakiś czas temu moje dzieciaczki  (uczniowie, nie moje własne :) )zrobiły superaśne tęcze.
Dałam im celofan i farby plakatowe. Podzieliłam na 3-osobowe grupy. Na tablicy wypisałam kolory tęczy w kolejności: czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, fioletowy. Następnie w grupach dzieci malowały sobie rączki farbą i odbijały je w kształt łuku- najpierw dziecko z czerwona dłonią, potem to z pomarańczowa i tak dalej. Fioletowa dłoń była oczywiście najmniejsza :) Farby dałam tylko w kolorach podstawowych. Otrzymanie zielonego, pomarańczowego, czy fioletowego było wyzwaniem dla nich.  I utrwaleniem wiedzy o kolorach :)
Gotowe prace powiesiłam na oknie. Wyglądają ślicznie i wesoło. Jedyny minus- farba się sypie.
Myślałam też o malowaniu na celofanie farbami do szkła lub akrylowymi, ale jakoś zabrakło mi czasu, żeby je jechać kupić. W przyszłości spróbuję.



1 komentarz: